Als u uw internetcontract wilt beëindigen, moet u zich aan bepaalde regels houden, zodat het contract op een bepaald moment kan worden beëindigd. Vooral zijn hier de toepasselijke contractperioden en opzegtermijnen. Wil je een goed overzicht hebben van deze contracten? Kijk dan eens op internetvergelijken.org

Aan de andere kant hebben klanten natuurlijk ook veel rechten, die bijvoorbeeld in de Telecommunicatiewet (TKG) geregeld zijn. In eerste instantie is het recht om het eigen nummer in te voeren of, in geval van verhuizing, het recht op voortzetting van de contractuele relatie op de nieuwe woonplaats van bijzonder belang.

We hebben uitgebreide informatie over deze en andere onderwerpen verzameld op de volgende pagina’s. Daarnaast bieden geautomatiseerde tools zoals de DSLWEB Termination Assistant en het DSLWEB-beëindigingsalarm ondersteuning bij een succesvolle beëindiging. Al deze zaken kun je goed bekijken als je een alles in 1 pakket hebt afgesloten, kijk op de volgende link als je een goed beeld wil krijgen van de totale markt.Klik op https://internetvergelijken.org/alles-in-1/

Waar Moet Rekening Mee Worden Gehouden Bij Het Beëindigen Van De Internettoegang?

Net als bij een tijdschriftabonnement wordt bijvoorbeeld het contract voor een volledig internet- en telefoonpakket altijd automatisch verlengd, op voorwaarde dat het niet binnen de toepasselijke tijdslimieten wordt beëindigd. Afhankelijk van welke contractperiode in het begin werd gekozen, verschilt de verlengingsperiode. De meeste aanbiedingen hebben betrekking op een minimale looptijd van 24 maanden, deze wordt dan altijd met 12 maanden verlengd. Sommige providers hebben ook flexibele opties met een contractperiode van 1 maand in het programma.

Controleer De Contractperiode

In het geval van een beoogde beëindiging, moeten eerst de relevante contractdocumenten worden geselecteerd of moet de nodige informatie van het online klantenportaal worden gehaald. Omdat alleen als het exacte begin van het contract bekend is, de juiste einddatum kan worden bepaald. Als er geen gedetailleerdere informatie beschikbaar is, moet rechtstreeks contact worden opgenomen met de aanbieder. De contractduur in het overzicht: DSL-contractperiode

Bepaal De Opzegtermijn

In de documenten kan bijvoorbeeld het internet- en telefooncontract of in het online portaal van de aanbieder ook de opzegtermijn zijn. Als dit niet het geval is, is het raadzaam om een periode van drie maanden in te plannen. Informatie over de opzegtermijn van DSL

Is Een Speciale Beëindiging Mogelijk?

Er zijn redenen die het mogelijk maken om vroeg uit een internet- en telefooncontract te komen. In de meeste gevallen zal dit niet succesvol zijn. Wanneer een buitengewone beëindiging in twijfel wordt getrokken, vindt u hier: speciaal recht van opzegging van DSL